Jul, jul strålande jul

Idag är det fan Julafton! GOD JUL Allihop!

Det är julafton och det snöar. Härligt! Tack den som bestämmer vilket väder det är varje dag. Just nu tror jag faktiskt att det är gud som har uträttat ett julmirakel. Så tack gud! x)

Idag har börjat precis som julaftonar (:p) brukar börja.

Jag vaknade runt halv 10 och öppnade "morgon presenterna" som vi får varje år i en julstrumpa. Jag fick två nagellack av mamma, en fotoram av tyg av farfars syster, kakao med ett resept (fick det av min farfars syster eftersom hon hört att jag bakar så mkt), det var lite komiskt och ett par örhängen av farmor. Allt var riktigt fint. Och jag kan knappt vänta tills jag ska klä på mig mina fina julkläder och fixa mig riktigt juligt. x)

Runt kl 1 kom min morfar förbi med lite olika saker. Vet inte riktigt vad det var lite smått och gott. Älskar verkligen min morfar. Han är verkligen en som man ser upp till. Det sorgliga är att han har fått gå igenom mycket de senaste åren. 2001 dog min mormor, det var verkligen ett hemskt år för alla i släkten. Hans syster Ma (Margareta) blir bara sämre och sämre. På samma gång har hans nya Kvinna Lena fått en stroke och mår riktigt dåligt just nu. Hon är förlamad hela högra sidan av kroppen och kan inte prata. Han pratade om det idag när han kom och det är riktigt ledsamt att han får gå igenom så mycket saker just nu. Men å andra sidan så har han en hel släkt som älskar och tar hand om honom. Älskar honom med hela mitt hjärta. Vill inte ens tänka på när han blir sämre...

jaja, bort med alla sorgsna tankar för nu ska jag gå och byta om till jullunchen. Ha en bra julafton!



xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0