Inte riktigt vad jag tänkt mig...

Hello

Idag har varit en händelserik dag. För det första så var jag på jobbet för första gången på Råcksta Sjukhem- kolla Sjukhem. Det var inte alls som jag föreställt mig att det skulle vara. Jag trodde att vi skulle sitta i ett stort rum med massa - ganska pigga- gamlingar. Nej, så var inte fallet. Alla de äldre, var riktigt gamla, satt i antingen en rullstol eller annan rullator- typ, kunde knappt prata, de flesta svarade inte när man pratade med dem och var helt enkelt väldigt slitna och gamla. Jag får inte säga namn och jag vill inte prata dåligt om de gamla, men helt ärligt, är det dehär jag ska jobba med varje söndag fram till sommaren?

Men det var faktiskt vissa som var riktigt gulliga och en mycket gammal kvinna, som knappt kunde prata, pratade mycket med mig och de andra. Men såklart så svarade hon endast på direkta frågor, hon pratade inte mer än hon behövde. Jag tycker att det är väldigt intressant att lyssna på när de berättade om sina liv och hur det var när de växte upp. Tyvär förstog man inte så mycket av vad de sa eftersom de mumlade mycket. Men när de väl sa ngt så såg man verkligen hur de tänkte tillbaka långt tillbaka i tiden.

Ska tyvär inte jobba nästa vecka. För nästa vecka ska vi få en bättre tid att vara där. Vi var där precis när de hade ätit lunch och de flesta var och vilade, så vi träffade inte mer än kanske 8 äldre människor. Jaja, ska jobba näst, nästa vecka så får se då. 

Efter ung omsorg hade jag spinning med fotbollslaget. det var ett riktigt bra och jobbigt pass. Jag kände att jag var trött när vi var klara, men jag skulle nog klara ännu mer.

Imorrn är det en ny dag, första dagen på en ny vecka och en skoldag...

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0