Uppsala helg

Jävligt länge sen jag bloggade, men har inte ju inte varit hemma under hela helgen.. Så lite svårt då kanske. Men iaf. Under fredag- söndag har jag alltså varit i uppsala och hälsat på min kusse. Jannike som hon heter bor i min mosters radhus (eftersom hon och hennes man har flyttat till japan) med hennes pojkvän och pluggar där båda två. Var en väldigt intressant och rolig såklart helg. I fredags efter jag stått på gymnasie mässan så åkte jag med tåg till uppsala, som btw var en av de äckligaste resorna jag åkt. Dt var ju ett regionaltåg (som jag inte hade en aning om vad dt var för övrigt), men jag trodde att eftersom man köpt biljett för typ 70 spänn så hade man en given sittplats.. Men nejnej. Man var tvungen att vara där typ mer än en halvtimme innan för att få en sittplats. Resten fick klämma in sig i gångarna.. Hallå? Kan man boka biljetter till tåget även ifall dt inte finns sittplatser kvar? Skumt.. Så jag satte mig ner på golvet och åkte där i 40-50 minuter..
Menmen. Helgen i sig var som sagt skit kul. På fredagen när jag kom dit så lagade vi bara mat och åt dt.. Blev misslyckat men alla tre var så himla hungriga så dt spelade ingen roll. Sen kollade vi idol och film och sen la vi oss. På lördagen var vi först på en julmarknad, sen gick vi hem och bakade lussebullar som tog typ 3 timmar då de hade bestämt att vi skulle ha två satser.. Blev i slutändan garanterat över 100 st lussebullar.. Efter dt kom min morfar (jannikes farfar) över på glögg och sen åkte vi till hans hus och åt. Mkt gott och jag har ALDRIG varit så mätt jag var då.. De proppade i mig mat alltså.. Inte för att jag klagar. Efter dt blev dt lite mer fartfyllt.. ja menar.. uppsala.. studenter.. mkt roligt resulterar dt i!
Dessa två var jag alltså hos.. Jannike och Oskar. Kommer definitivt åka tillbaka ngn gång. Helst efter man fyllt 18 när man kan gå ut och klubba där... Var ju lite dåligt att man inte redan var dt.. Menmen.
Så idag åkte jag till sthlm vid 11. Åkte direkt till dansen efter dt och dansade från 12 till kvart över 3. Alltså tre timmar. Skit kul och skönt med lång dans. Känns som att dansen sitter för dt flesta i gruppen nu alltså.. Men dt finns ju undantag såklart.. Kommer hur som helst att bli skit coolt på uppvisningen. Så om man vill komma och kolla så är dt i vasalundshallen den 11 december.
Nu blire först davinci koden på trean sen säng. See yah!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0