It's a weddy time again

Helu
Första gången på dancehall idag då. Var lite halv nervös innan men mest förväntansfull om hur dt skulle vara osv. Men dt var faktiskt VÄLDIGT kul. Älskar själva gunget i dancehall- låtar och de som höll i lektionen var väldigt duktiga med steg o allt så ja kommer nog fortsätta. Plus så körde de styrka och mina ben/lår kommer vara döda imorrn säger jag bara (dt för att man böjde på knäna så mkt när man dansade..) så träning kommer ja o få.
För er som kanske inte vet vad dancehall är så är detta den låt vi dansade till idag, där de till och med sjunger steg som vi körde; "bust the place", "summer bounce", "walk the bounce" osv. Så ni förstår vilket gung och steg man kan använda. Tänk: Sean Paul.
Bogle ft. Delly Ranks & Voicemail- Weh Di Time
Detta är alltså av "ikonen" inom dancehall- Bogle, plus ngra andra.
Detta var den bästa koreografin ja hittade på youtube med dancehall. Så detta är alltså dancehall i en lite mer avancerad nivå kanske. x)
Nu ska ja läsa, läsa o läsa. Såååååå see yah!
xoxo

Kommentarer
Postat av: aqve

ahaaa nu vet jag varför :D haha skojar bara! tror de är för jag gick med linne från träningen igår, smart aqve smart-.-

2010-09-06 @ 19:41:32
URL: http://aqve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0