"Svenne pinne"

Hej.

Idag hände en sak på gymet som fick mig att fundera. Det var såhär att jag och teresa var på gymet, vi hade gymmat i ungefär en timme och vi satt i tjejavdelningen för att stretcha(?). Samtidigt inne i tjejgymet var det två blattetjejersom som snackade högt och när den ena sa ngt om en svenne så såg hon mig och teresa bakom och sa ungefär så här till sin kompis "ojj, jag snackar om en svenne och så sitter det två här bakom mig". Shit tänkte jag för mig själv, äger de hela gymet eller? För de pratar som att ingen annan är där. Efter den komentaren säger hon "två pinnar" och börjar glo på mig. Jag kollar tillbaka och hon stirrar verkligen in i mina ögon. Jag kollar bort efter några sekunder av glo- fight och mår faktiskt lite dåligt av vad hon sa.

För det är ju exakt lika taskigt att säga till en person att den ser ut som en pinne som att säga till någon att den är tjock.
Varför tror hon att hon kunde säga vad hon ville bara för att hon har attityd.

Hon sa ju egentligen något som många vill höra men det känns ändå inte som en kompilmang när man blir kallad "pinne".  För mig var det inget possitivt att höra.

Jag vet inte varför hon var tvungen att säga den kommentaren, men jag skulle mycket hellre vara lite rundare än en pinne. Skulle hon ha sagt det till en blatte som hade samma kropp som jag eller är det bara vi som ser ganska försvarslösa ut. Jag skulle gärna ha sagt emot men jag mådde helt ärligt dåligt efter det hon sa. 

Vad tycker ni?
xoxo 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag skulle säga det mest "svennigaste" saken till försvar så hon inte skulle fatta haha.

2008-12-04 @ 15:43:16
URL: http://kaarolina.blogspot.com
Postat av: emiilu

Haha lr hur xp

2008-12-04 @ 22:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0