Lyssna inte på vad andra säger, kör ditt eget race

Var inne på mitt konto för att jag skulle byta profilbild och då såg jag att jag hade skrivit som motto: Lyssna inte på vad andra säger, kör ditt eget race. Kommer inte ens ihåg att jag har skrivit det men när jag såg det så kommer jag ihåg att jag skrev det när jag var som oräkrast på om jag brydde mig om vad andra sa om mig. Hade ingen aning om jag bara intalade mig själv om att jag inte brydde mig om någon snackar skit om mig, eller om jag mådde dåligt över det. Nu i efterhand när jag läser mottot och tänker meningen i det som jag har skrivit. Så är det en bra mening för mig tänka på om något obehagligt händer i skolan eller utanför.

Såklart så kommer man alltid att må lite dåligt om det är någon som har pratat skit om en bakom ryggen. Men då kan man ju bara tänka på de människorna som sagt något bakom ryggen och skratta åt dem, eftersom de lägger ner tid på människan de snackar om. Som jag har skrivit tidigare så ska man kanske ta det som en komplimang. Kanske inte delen att de säger dåligt saker, men att de ens pratar om en. Jag har haft stora problem med grundskole- snacka skit bakom ryggen- prat. Men gör som jag, ta med dig av händelserna och bli starkare. Jag bara väntar på de människor som snackar skit att säga det till mig face to face så att jag kan stå upp för mig själv. Det är en sak man lär sig när man tuffar till sig efter allt skitprat. Iallafall så väntar jag på er som snackar skit att säga det face to face och inte vara så barnsliga med allt tissel och tassel bakom ryggen. Im wating for you...

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0