Gymnasie mässa

Äntligen har jag hittat en skola som har det var vill plugga!!! Var på älvsjö mässan idag med lite folk, plus pappa. Innan vi åkte dit idag så var jag riktigt osäker på vad jag ville gå för linje. Det stog mycket mellan Hotell- restaurang och Sam nånting. När jag åkte till mässan på morgonen med anna så diskuterade vi lite om vad vi skulle tycka var kul och då sa hon det. Estet. Alltså olika Estetiska ämnen, som teater, musik m.m. Då tänkte jag till. Teater, gud va roligt. Eftersom jag är en person som gillar att leka och sjunga mycket så skulle det nog passa mig perfekt! Så jag gick in i gymnasie mässans stooora hall och hade teater i hjärnan men ändå andra ämnen som stod jag tänkt på först. Jag har alltid kollat på internationella skolor, alltså där man pratar mycket engelska. Eftersom jag verkligen vill plugga utomlands senare. Då såg jag skolan. En internationell skola på södermalm med inriktning sam- drama. Perfekt tyckte jag. Jag gick fram och snackade lite med en elev därifrån och ju mer hon snackade så blev jag mer och mer säker på att det är precis där jag vill gå. Så nu har jag betämmt mig helt enkelt! Wieee! :) Sam- drama nästa!

Syo hade en föreläsning om att plugga utomlands, riktigt bra hjälp faktiskt. Det hon pratade om finns också på nätet för de som vill kolla. Gå in och kolla läget på vistas.nu.

xoxo 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0