Rest in peace, man, rest in peace

Heej

Måste bara berätta om en sak som jag fick berättat för mig idag. En tjej i min klass berättade idag till mig under engelskan om att hon kände Terese Johanson Rojo. Vi hade en uppgift om att intervjua varann två och två och när frågan "When were the last time you cried" kom så berättade hon. Hon hade gått i samma klass som henne och de hade varit rätt så bra kompisar. Hon hade också känt tjejen och killen som nu är anklagade för att ha dödat henne. Hon hade typ kännt dem i hela sitt liv och varit bästis med tjejen. Dt har ju stått i tidningarna om att dt var ett svartsjuke drama och hon berättade dt såhär: Killen hade varit otrogen med Therese mot sin flickvän, alltså tjejen i rätten nu, men för att verkligen visa att han inte älskade Therese utan tjejen i rätten (vet inte vad hon heter så kallar henne 'tjejen i rätten') så mördade han Therese. 
Fan va jag blir, vad ska man säga, sorgsen när jag hör om ngn som blir dödad, lr på ngt sett dör. Fast dt blir väl alla men ändå. 
Kvällen då hon blev mördad så var hon och hennes kompisar, som också var min klasskompis kompisar, ute och festade, söp lr vad man ska kalla dt. De hade varit på ett ställe ute där min klasskompis kände till och ja, supit. När Therese och hennes kompis, Ira lr ngt sånt tror jag att dt var, skulle hem så skulle de få skjuts av Iras mamma. Ira gick ner mot vägen för att ringa sin mamma och skulle smsa Therese när hennes mamma kommit, lr ngt sånt vare. Och när Ira hade smsat för att hennes mamma hade kommit så började Therese gå ner mot dem, men hon kom aldrig fram till bilen. Hon blev alltså mördad påväg ner, påväg hem. När Ira och hennes mamma hade väntat och undrat varför hon inte kom så hade de gått och letat efter henne, och då hittat hennes kropp...

Jag menar... Asså... Fan va hemskt... Visst? Dt har ju stått massa i tidningen om dt och så, men dt var inte förrän nu jag verkligen förstog hur hemskt dt var. Dt var ju säkert inte en lång bit mellan där hon var och dit hon skulle. Så ingen trodde väl att dt kunde hända ngt på den biten. Men... nej jag förstår inte hur man kan mörda ngn bara för att bevisa sin kärlek till ngn annan. Fick verkligen en klump i halsen när jag fick höra dt här. Kände att allt blev verkligt när ngn som kände henne berättade om vad som hänt. Vette fan vad jag skulle göra om ngn som jag kände skulle bli mördad...

    

R.I.P Therese Johansson Rojo
Sörjer med alla de som stog nära henne
(kanske lite sent att säga nu, men bättre sent än aldrig, visst?)
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0