herregud...

Hello

Andra dagen på gymnasiet avklarad. Idag fick vi bla skåp (som för övrigt INTE är stora), fick diskutera lite saker och fick reda på våra scheman... Jag fattar NADA. Hela schemat ser ut som en ihopmix av färger, siffror och bokstäver. Förstår verkligen ingenting av det. Men de säger att dt "kommer så småningom". Tror aldrig jag kommer kunna läsa dt där schemat.
Imorrn blire en uteförmiddag i tantolunden. Vi ska göra massa aktiviteter tydligen med tvåorna. Men dt absolut bästa med dt hela är att vi slutar efter vi är klara där, vilket blir typ runt 12. Me love de första dagarna... Men snart blire tufft om man ska lita på schemat(och dt är väl ganska logiskt att man ska göra dt, lr hur?).

Idag vare också massa snack om hur dt blir när alla lektionerna börjar. Om alla inlämningar och prov o.s.v. Och dt skrämde mig faktiskt. För de sa mkt om att dt är lätt att hamna efter om man inte sköter skolarbetet rätt, så tänk om jag kommer vara lika slö som i nian(lämnar in uppgifter sent, inte tar vara på tiden jag har och helt enkelt tänka som jag gjorde i grundskolan). För dt kommer inte funka nu, nu är dt andra tag som gäller. MÅSTE skärpa mig. Och eftersom dt är en internationell skola, vilket betyder att dt kommer vara mkt på engelska, så måste jag anstränga mig ÄNNU mer vilket nog kommer att bli jobbigt...

Så imorrn blire antagligen tältning(om jag hittar ngt tält såklart, vilket är ganska viktigt OM MAN SKA TÄLTA). Så vi får se...

(bild tagen hemma hos tess på girlsnight)
xoxo 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0