Slumdog milionaire

Hello

Har precis kollat klart på filmen Slumdog Millionaire så tänkte att jag kan göra en liten reccension eftersom dt var ett tag sedan jag gjorde dt.

Filmen handlar om en kille som heter Jamal som är med i tv programet "vem vill bli en milionär". Han har inte gått i skolan, men kan ändå svaren på frågorna. Det pga att han lärt sig dem medan han har växt upp, lr vad man säger. Men när han har svarat rätt på alla de första frågorna och programet tar slut för den gången pga tids brist så tas han till polisen anklagad för att ha fuskat sig igenom programet. Så när han förklarar för polisen hur han kunde alla frågorna så kollar han tillbaka på livet från den första frågan till den sista.

En faktiskt väldigt bra film, som jag rekomenderar alla att se. Det jag gillar mest med filmen är att den är så verkligt gjord. Alltså jag menar att man följer Jamal och hans bror mitt i den Indiska slummen och verkligen får se Indiens baksida. Jag gillar att man får se det verkliga livet för de flesta av Indiens befolkning (iofs har jag ju ingen aning om dt, men jag antar xp). Visserligen var slutet lite väl förutsägbart, men man ville ju att dt skulle sluta som man trodde, så dt spelar ingen roll om man kunde förstå slutet. x)
Den får 4 av fem toasters , kanon kul!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0