The Host

Hello

Igårkväll läste jag klart min bok som jag läst sedan i oktober, The Host. Tror att alla åtminstone tjejer har hört talas om den, iallafall de som läst Twilight böckerna. För det är ju samma författare som har skrivit dem, Stephenie Meyer.

En skit bra bok och jag rekomenderar verkligen alla att läsa den. Vill inte börja berätta om vad den handlar om för dt kommer inte gå. Det är FÖR komplicerat och jag kommer börja babbla på om jag ska förklara. Så, ni får helt enkelt läsa den. Men jag lägger in texten som står på baksidan av boken;

Melanie Stryder refuses to fade away. The earth has been invaded by a species that take over the minds of their human hosts while leaving their bodies intact, and most of humanity has succumbed.

Wanderer, the invading "soul" who has been given Melanie's body, knew about the challenges of living inside a human: the overwhelming emotions, the too vivid memories. But there was one difficulty Wanderer didn't expect: the former tenant of her body refusing to relinquish possession of her mind.

Melanie fills Wanderer's thoughts with visions of the man Melanie loves-Jared, a human who still lives in hiding. Unable to separate herself from her body's desires, Wanderer yearns for a man she's never met. As outside forces make Wanderer and Melanie unwilling allies, they set off to search for the man they both love.


Så om ni vill låna den så är dt bara att säga till för ni MÅSTE läsa den.
Bästa delen av boken var lätt i mitten och slutet. Ni har säkert hört att början är seg, för det är den faktiskt. Tog mig ett bra tag att läsa mig igenom början, men när man väl läst de första 100 (av typ 600) sidorna så läser man non stop.

READ IT!


Nu blire att pluggish.. så see yah!
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0