Home, sweet home...

Heeeeej!

Nu är jag tillbaka. Gud vad tråkigt. Vill tillbaka! Visst så saknar jag alla mina älskade människor från jakan. Men guud vad skönt det var att spendera en vecka med familjen. Det har jag förstått nu. Natte är inte min bästis, hon är min syster, hennes mamma, pappa och två bröder är också som familj. Bråkar nästan mer med hennes bröder än vad jag gör med mina egna syskon (ok, kanske inte riktigt, men vi är inte alltid så snälla mot varann. För att ha det sagt, så vill jag berätta lite saker jag har upptäkt den här veckan i Björnrike:

1. Att Natte har samma sjuka humor som jag har, om inte sjukare.

2. Att Alicia Dixons nya låt "the boy does nothing" är riktigt bra

3. Att man aldrig ska säga "äcsh jag skiter i om jag trillar nu, det kommer ändå vara sån mjuk snö att det inte kommer göra ont", för då trillar man och får ont i hela kroppen

4. Att riktigt många snygga killar finns i fjällen

5. Att det är riktigt kul att reta folk, men inte roligt att bli retad själv

6. Att man ALLTID ska ha med ett extra par skor om man tar med sig sina uggs till fjällen (de har en platt gummi sula, som människor som är klumpiga, jag t.ex, halkar varje gång man ska gå upp för en backe, och ner för den delen)

7. Att man ska dricka en stor RedBull om man är sur och trött, för då får man snabbt sin energi tillbaka- kanske lite FÖR mycket energi, men det är bättre med mycke än ingen

8. Att man aldrig ska åka snowboard/skidor om man knappt kan se snön framför sig

9. Att man ALLTID ska ha med en bok till fjällen, pga all fri tid man har när man inte är i backen
 
Och sist men inte minst,
10.  Att man ska acceptera att man är sämre än sitt småsyskon på vissa grejer

Nu med det sagt så kommer nu lite bilder från veckan;


Henrik underhöll sig själv den här veckan med att sno min kamera och ta hundratals bilder på många olika saker, här är några exempel, en dörr list...

stolar...

sina ben...

och många suddiga, halva delar av människor. Hade säkert 50 bilder som han hade tagit, men tog bort de flesta.

Nu till bilderna tagna av mig (klicka på dem);

Melker, August, Natte och två okända pöjkar i liften i Vemdalen

Soliga Vemdalen

Jag och Natte i liften i käraste Björnrike

Mer moi och Patte

Björnrike view

Jag när vi solade solarium

Natte när vi solade

Nu orkar jag inte lägga in fler, men det var nog inte så mycket mer att lägga ut, var lite dålig på att ta kort det här året. Men, men. 

August citat: Varför måste de roligaste veckorna på året gå så snabbt, medan de tråkiga gå så långsamt?
Håller med honom!
Sorry för det extremt långa inlägget!

xoxo




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0