Ska ni byta blöjor

Hello

Idag har jag varit hemma hela dan. Fan vad skönt! Det känns som om jag inte har spenderat en hel dag hemma på evigheter (inte för att det är ngt dåligt eller så). Min dag började med att jag spelade wii fit i en timme. Det är som att köra ett vanligt styrkepass, jobbigt och man blir faktiskt anfådd och svettig. :O Resten av dan läste jag. Har ju börjat läsa om När jag hör din röst eftersom jag fortfarande inte fått Breaking Dawn som jag beställde för mer än en vecka sedan. Blir snart -helt seriöst- galen av väntan. Men det SKA inte dröja mer än till onsdag eftersom det skulle ta 3-7 arbetsdagar för boken att komma (beställde den i fredags förra veckan).

Imorrn är min första dag på jobbet på Råcksta ålderdomshem, Ung Omsorg. Kommer bli spännande att se vad vi kommer få göra. Allas första fråga efter att de hört vad för personer jag, eve och tess ska jobba med är: "Ska ni byta blöjor och så på de gamla" och börjar sedan gapskratta, men jag vet att vi inte kommer få göra det...

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0