Under 5 minuter är en hel stad totalförstört

Hola
Har inte bloggat denna eftermiddag eftersom det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig och skriva på geografin. Denna gång klagar jag inte så mycket för det faktiskt. Geografi är något jag tycker är intressant, speciellt det vi jobbar med nu. Vi har ett slutprojekt nu där vi ska undersöka en konflikt eller förändring inom geografin. Det kan vara allt från Israel- Palestina till isen på arktis. Alltså allt som geografi täcker. Jag har valt att skriva om en speciellt händelse, nämligen tsunamin i Indiska Oceanen 2004. Ni vet den som "struck" på annandag jul för ca 5 år sedan (tsunamin i thailand om man så vill kalla den det). Det är en händelse som jag verkligen tycker är intressant och som var den första som kom upp i huvet efter att vi hade fått uppgiften. Så nu är jag expert på det området, har researchat och researchat  den senaste veckan så dt inte e sant. Har sett på massa olika videos om det också, som kanske inte är världens mysigaste att se på. Man blir helt känslosam när man kollar på sånna klipp, som folk har spelat in när kusterna träffades av mördarvågorna. Hur alla människor är i panik, men värst av allt; att folk inte förstår vad som händer förrän de stora vågorna är typ 5 meter ifrån dem. DÅ börjar de springa. Det var ju såklart inte alla, några hade hjärnceller och "intuition" nog att förstå att man ska springa in mot land och högre höjder när 15 meter höga vågor är påväg mot stranden. Får lägga ut en video på det imorrn. Pallar inte nu, vill bara sova..
File:2004-tsunami.jpg
Inte i roligaste läget kanske.. Prakt exempel på en idiot (svart/blå t- shirt, beage:a byxor) som inte fattar vad som händer.. Spring idiot.. SPRING!

Herrå
xoxo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan inte säga ca när det gått över fem år. KNAPPT fem år.

2010-04-22 @ 13:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0