The Freedom Writers

Helu
Har precis kollat klart på "The Freedom Writers". Oh dear lord va jag gråter till den. Fuck Titanic (som jag btw aldrig har gråtit till) och The Notebook, om man vill gråta till en film så ska man kolla på denna! Jag är en sån här riktig sucker för folk, och framförallt killar som gråter, liksom på riktigt. Ja vet att dt inte är på riktigt, på riktigt. Men när det verkar genuine och äkta, då bara tårarna faller som vattenfall. Detta är en verklighets baserad film också, vilket gör den ännu mer äkta. På IMDB står dt detta om den:
Hilary Swank stars in this gripping story of inner city kids raised on drive-by shootings and hard-core attitude - and the teacher who gives them the one thing they need most: a voice of there own. Dropped into the free-fire zone of a school torn by violence and racial tension, teacher Erin Gruwell battles an uncaring system in a fight to make the classroom matter in her students lives. Now, telling their own stories, and hearing the stories of others, a group of supposedly "unteachable" teens will discover the power of tolerence, reclaim their shattered lives, and change their world. 

Det är en bra sammanfattning. Och detta är verkligen en film jag rekomenderar. Inte för ngn snygg kille (som dt finns btw), men för att den är så jäkla bra. Älskar ju Hilary Swank, vilket gör den bättre. Men om ni inte har sett den, kom hem till mig så ska vi se och gråta till den tillsammans!
 
Här är filmgänget:

 Och här är de riktiga Freedom Writers + Hilary Swank:


En tjej som är med i filmen som heter Eva där och April L. Hernandez i verkligheten är lätt min favorit. Det måste nog främst vara för att hon är så jäkla snygg, måste säga dt. Plus så är hon en underbar skådespelerska, hon spelar verkligen sin roll bra.

Verkligheten vs filmen

Slänger in trailern nu också när jag ändå håller på.


xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0