Brun o fräsh

Första riktiga dagen i skolan idag då. Var väl en helt okej början.. Förutom att vi redan fått massa läxor. Lr massa o massa, men två stora uppgifter; en i svenska B och en i engelska C.. Båda är att läsa en bok.. Kuuuul liksom, läsa två samtidigt.. Menmen, u gotta do what u gotta do.
Efter skolan mötte jag upp Aqve för att sola lite solarium. Dt blev en 25 minutare på komethallen i veddesta. Man känner sig så himla fräsh efter att ha solat(förutom att man precis har svettats som en gris i solariet). Älskar att vara brun så att man slipper ha mkt smink så bara att vara tillräckligt brun i ansiktet är en lyx. Men en awesome sak är att vi ska få min "moster"s halvkropps solarium som man solar typ magen och upp med så kommer typ knarka den under de mörka månaderna.. Bara för att inte se ut som ett spöke under vintern.
Jag och Aqve, rödrosiga, precis efter vi hade solat.
Om tio minuter blire att kolla på första avsnittet av Fångarna på fortet. Bästa programmet någonsin ju! Fan va man kollade på dt förut när dt gick på fredag-kvällar lr vad dt va för flera år sen. Sååå, see yah!
xoxo

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej gumman!

Nu ska jag verkligen partypoopa lite för dig genom att berätta en sak, men jag känner att jag måste göra det i alla fall. Min kollega som är 39 år fick i somras reda på att hon hade hudcancer. Hennes hudläkare hade frågat henne om hon solade mycket solarium i tonåren. Japp. Det är nämligen fram till 20-års ålder som man skaffar sig den huden man kommer att få leva med sen. Han menade alltså att det absolut viktigaste var att man verkligen tog det lugnt med solning i barn/tonåren och absolut inte solade solarium. Det du alltså gör nu kan komma tillbaka i 39-årsåldern och förstöra hela ditt liv. Sofie är mamma till en 3-åring och en 6-åring... Jag hoppas verkligen att de får ha kvar sin mamma så länge som möjligt. Jag är minst lika fåfäng som du och vet att det är fräscht att vara brun, men tänk vad mycket bra BUS (brun utan sol) det finns nu! Fundera över vad som är coolast, att vara brun i skolan nu eller att se sina framtida barn gå ut skolan...



Förlåt som sagt för att jag förstör, men jag har gråtit tillräckligt många tårar för Sofie...



Puss och kram

kussen U

2010-08-24 @ 16:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0