ja palla ante

Helluhellu
Nu äre så att jag är jäkligt trött på människor överhuvudtaget så har inte varit inne på datan sen jag skrev senaste gången.. Är här på öland med famlijen och mina fördoms-farföräldrar som ibland (ofta) gör mig galen. De människor jag har haft kontakt med från sthlm gör mig också galen så just nu är jag on the braking- point. Höll nästan på att börja böla för ngra dagar sen bara för att min farmor ska vara så himla hej-jag-lever-fortfarande-på-50-talet och kan inte förstå att jag färgar mitt hår för att jag inte trivs i mitt orangeröda naturligt hår och inte för att jag vill göra alla andra som gillar mitt naturliga hår att hata mig. Så jag säger bara dt, de som VERKLIGEN känner mig vet dt och klagar inte på mig att jag ska "låta mitt fina naturliga hår växa ut". Om jag skulle vilja se ut som jag gjorde när jag var 10 så skulle jag göra dt om jag ville. Men nu är dt så att jag inte vill dt, okej? Men dt är ju så, farföräldrar som man träffar max tre gånger om året känner inte sitt barnbarn. De känner sidan man visar för dem, men inte den man verkligen är.. Så är dt iaf för mig, jag venne hur dt är med alla andra som kanske kan berätta allt för sin farmor/mormor/farfar/morfar. Men ah, dt är sånna saker som kan vara "det" för mig som verkligen får mig att bli galen.

Därför är jag så JÄKLA glad att min mamma äntligen har börjat förstå att jag vill ha mitt hår som jag vill och inte som alla andra tycker är "så gulligt". Dt ända hon vill just nu med mitt hår är att jag ska hålla nyanserna relativt ljusa jämfört med mina andra färgval. Så svart var väl inte riktigt hennes favorit färg av alla hårfärger jag har haft. Men jag är bara glad att ingen hemma tjatar på mitt hår längre...

Shit vilken stor grej dt blev, men behöver bara skriva av mig lite.. Meeeeen, imorrn blire andra bullar. Då blire ju kålmården med stora feta släkten och då kommer dt bli ngra "ååh, när ska du låta fin fina färg få växa ut" men kommer bara gå iväg om ngn säger ngt om dt, je palla ante!

Får bli pinks, funhouse som dagens låt. Har inte lyssnat så mkt på den men får lägga till den på min spotify lista när jag kommer hem.. Sååååå ah, lägger in en bild på mig och mina syskon plus två av mina kusiner som vi kommer träffa imorrn bland annat.


xoxo

Kommentarer
Postat av: Anonym

måste vara skönt att få skriva ut allt. Hoppas du mår bättre.

2010-08-07 @ 19:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0