Tänk om

En sak som hände precis och det här crazy bomb attacken i stan fick mig att tänka; "tänk om." Det är mycket som händer som antingen kunde ha förhindrats eller förstorats/ försämrats. Så mycket, dagligen, får en att tänka: hur skulle dt ha varit ifall en sak inte hade hänt. Det som hände för kanske 5 min sen var att jag skulle dra ut en stol för min pappa i mitt rum och då fällde stolen min stora väggspegel på ngt sätt och precis innan den hann slå i sängen och krossas i marken så fångade pappa den. Så tänk om han inte hade fångat den? Hade vi stått hela kvällen för att försöka samla in allt glassplitter? Dammsugit i evigheter? Eller tänk om den där mannen hade lyckats med sin terror bombning, så att hundratals människor hade dött på drottninggatan? Eller tänk om jag inte hade bråkat med min bästa vän i sjuan så att jag förlorade alla mina vänner och sen inte heller har de vänner som träffade efter och som jag idag är så jäkla glad att jag har? Skulle inte vara lika stark utan dem som jag är idag. Och med de gamla kompisarna, hade jag då börjat på det gymnasium jag går på nu? Eller något annat? Med andra kompisar kommer andra influenser liksom. Då hade jag inte haft min babe Milli eller alla andra människor i skolan.. Skulle jag då ha massa andra intressen och inte börjat dansa?

Ja ni.. pallar inte tänka "tänk om" mer nu.. Men man kan ju fortsätta i all evighet. Ska faktiskt, tro dt eller ej, gå och lägga mig nu. Är OTROLIGT trött, och jag har pluggat till idrotts provet så ser ingen anledning till att stanna uppe ifall jag håller på att svimma trötthet..
GOD NATT PEPS!
What if- Coldplay
xoxo

Kommentarer
Postat av: aqve

du är faktiskt fortfarande en av mina bästa vänner, sådeså.

2010-12-13 @ 23:04:11
URL: http://aqve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0