2 veckor i 22 bilder

Då fortsätter ja då. ^^ Blev lite mer än att äta, kollade på en film också. Hoho
På ngn av kvällarna i Miami så åt vi på en restaurang som heter Texas de Brazil. Det var seriöst dt godaste jag ngnsin har ätit och har aldrig varit så mätt som jag var efter vi var klara. Man fick först gå och plocka "lite förrätt" (som man för övrigt skulle ha kunnat äta sig mätt på) så som sushi, sallad, olika korvar, skinkor ah osv osv. Sen till huvudrätt så gick dt runt massa killar med olika slags kött. Man fick en bricka med en grön och en röd sida, grön sa att man ville ha mer mat, röd så var man nöjd för tillfället. Sen, om man ville ha mer, ja då vände man till grönt. Och ni skulle bara veta hur många olika slags kött dt fanns.. (och då hör också "servitörerna" till det, mums säger jag bara). Iaf, rekommenderar att gå dit ifall man är i Miami.
Sen såklart efterrätt.. Jag säger såhär: allt är bigger and better in USA. Cholkadkakan var gigantisk
Efter ngra dagar i Miami bar dt av till Orlando. Första dagen där var vi på Sea World. Alltså en park med massa olika vattendjur, shower med de djuren och olika berg-o-dalbanor. Skit kul vare iaf.
Efter den dagen så är delfiner ett av mina favoritdjur. Skitsköna djur ju.
Att "klappa" rockor va också roligt. De var liksom slajmiga men ändå "lena".. okej dt där lät fel.. men men. Roligt vare iaf
Kraken var en av berg-o-dalbanorna som jag och bror åkte, denna var orlandos största och snabbaste (och tro mig, dt finns många berg-o-dalbanor i orlando).
Tredje dagen i orlando åkte vi till universal; Island of adventure. Där bland annat kunde man åka hulken (min favorit bland alla vi åkte), 3D spider man åktur och gå till Harry Potters Hogwards. Det var ett av dt mest coola sakerna vi gjorde i usa. Inte bara gick man inne i skolan (såklart så var dt ju inte den riktiga, men de har byggt upp en liksom värld från harry potter, skolan var ju dock mycket mindre än på filmerna) utan dt var en åktur man åkte, som var en "ride" som åh.. man kan verkligen inte förklara. Man satt i en fyrasätes stolgrej och dt var inte 3D utan kändes så mkt verkligare. Man flög efter harry potter och dt med basta. Gå gärna in på youtube och sök på "Harry potter and the forbidden journey" så kan man se lite iaf. De flesta videos är väldigt mörka, men man ser lite iaf.. Här kan ni kolla en ifall ni vill.
Här är hulken ja nämde.. Min favvo, lätt
Jag och plutten innan Spider man 3D ride, fett coola glajjor man skulle ha på sig asså
Dagen efter dt var på Universal studios. Där fanns också massa olika coola saker och rides, så som The simpsons ride, ASCOOL. Den var ungefär som harry potter, allt kändes verkligt. Här kan ni kolla på en video med dt. Tänk er den videon så sitter man framför en gigantisk scen i en "bil" som rör sig med hur dt är på scenen.. coolt. Annars fanns dt Men in Black ride där man sköt monster, hajen vatten ride, en berg-o-dalbana som gick rakt upp:
Ja, början gick RAKT upp. MEn man satt bra fastspänt så dt va inte så HIMLA farligt. Och så fanns dt ju MASSOR med andra saker o göra på de olika parkerna
Hoppar snabbt framåt nu. Hittade mina drömskor på en "mall" under andra veckan, alltså väst kust florida veckan. Blev kär, men hade inte pengarna till dem plus så var de inte så speciellt sköna o gå i.. Men de var ju så underbart snygga
Dock så köpte jag dessa, är ju så billigt med converse. Hittade dessa på rea för 39.99 vilket är typ 250 spänn.. Inte dåligt
Dt blidde stranden en dag också. Den dagen blev jag röd, fast snyggt röd faktiskt, blev röd/brunt.. Men dt har ju så gott som svalnat nu.. Så nu är ja bara lite guld brun
Såhär vare typ dagen efter.. kan inte dt bruna bara stanna? BTW, kolla min fina hand- koffs (??) piercing som ja köpte där.. ME likie
Blev ngra kvällar av kvälls- dopp, denna var en av de kvällarna
På vägen från västkusten till Miami där vi skulle ta flyget hem så var vi på en airboat- tur för att se aligatorer, lr "gators" som de kallar dem där.. Va riktigt coolt, framförallt att hålla i en liten bebe
Sista kvällen i USA spenderades i Miami, sorglig men ändå bara att njuta av stunden.. Vill tillbaka!
Vi mellanlandade i New York igen där dt va typ 8 timmar till flyget till sthlm så vi utforskade city lite, times square närmare bestämt. Köpte min sista grej där, en tjockis tröja.. Perfekt o ha till dt svenska vädret..
Så, dt var hela resan i ngra sammanfattande bilder.. Många ska jag ladda upp på fejjan också, men måste radera lite o så innan..
Nu är ja inte trött längre.. Va ju bajstrött när vi kom hem, så ja sov lite och nu är klockan snart sju på kvällen (florida tid) för mig liksom... Och då går man inte riktigt o lägger sig normalt.. så får väll vänta tilla ja e trött.. Men måste vända tillbaka dygnet alltså.. Jaja, dt får bli imorrns uppgift.. For now..
See yah!
xoxo

Kommentarer
Postat av: Diana

åhh va härligt ni ser ut att ha det!

2010-07-30 @ 18:43:18
URL: http://rosaflugsvamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0