Fullbokad dag

Hellu
Idag är jag ju som sagt hemma, och har faktiskt åstadkommit ganska så mkt.. Bad mamma o göra en lista på vad jag ska göra idag för att få 100 spänn och jag säger då dt.. Mor och Far har gett mig uppgifter som de annars inte orkar göra.. Menmen, jag vaknade med en lapp på matbordet där dt stog:
"Här är några saker som behöver göras:
- Plocka ur diskmaskinen och ställ in smutsig    Klart!
- Ta ner torr- tvätt och sortera/vik/ lägg i högar   Klart!
- Häng upp ny- tvättad tvätt   Klart!
- Rensa 50 maskrosor, allt över 50 ger bonus
- Ta bort ogräs och kratta på gruset där bilarna står
Ha en bra dag!"
Såååå, ja har iaf gjort 3/5 grejer sen ja vaknade vid 10.. Har ju såklart gjort massa andra grejer också, dt har inte tagit mig 3 timmar att göra de tre första uppgifterna. Men herregud va lång tid dt kan ta att vika lite (en stor hög) tvätt.. Fast dt e såklart, ifall man sitter o kollar på TV samtidigt så tar dt nog lite längre tid.. PLUS så är städaren här också.. blev lite överraskad när jag vaknade vid 10 och ja hörde en damsugare gå på högvarv.. Så på grund av att man vill ge henne lite utrymme när hon städar så kan ja inte gå och laga mat just nu när hon är nere och städar i köket.. Men hon går snart, får man hoppas.. Dt kanske inte de flesta visste? Att vi har en städare som kommer varannan vecka. Det är framförallt på grund av att vi har ett stort hus och mamma pallar inte städa hela tiden, för dt blir väldigt lätt stökigt och smutsigt. Ja hjälper till lite då och då med att städa.. Men dt e så skönt att ha ngn som grundligt städar rummen varannan vecka.. Man blir ju alltid så glad när man kommer hem och städaren har varit här.. Allt e så rent o fint. x)
Menmen, nu ska jag kolla lite på TV tills hon har gått.. sen laga lite lunch och efter dt slutföra de sista uppgifterna.
Skriver mer under dan.. See yah!
Bild från igår, Jossi och Lily.. Mina fina flickor som ja kommer sakna as- mkt när de flyttar till USA i ett år..

Låtarna som spelas på repeat på spotify hos mig just nu
xoxo

Kommentarer
Postat av: Lily

Vad söt du är Emilie! kommer sakna dig oxå!! JÄTTE MYCKET!

2010-06-02 @ 19:27:12
URL: http://charlottarundin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0