Åh gud va arg jag blir!

Dt e ngn kärring som har anmält min morfar och hans förening för "diskriminering". Min morfar bor i Ekeby hus, som dt heter, och dt e ett hem kan man säga.. Alltså inte ett ålderdoms hem lr sjukhem som jag jobbar på, utan ett hem med massa lägenheter för äldre, där man alltså ska kunna klara sig själv. Då är morfar ordförande i den ledningen, som bestämmer vilka som ska få bo på Ekeby hus. Då är dt som sagt en kärring som har anmält ledningen för att hon inte nådde kriterierna för att kunna bo där. Hon har, bokstavligt talat, en cp- skadad och fel med sin höft lr va dt va. Och då på intervjun hon var på, så bestämde morfar och de andra att hon inte nådde kriterierna för att vara i god hälsa och kunna klara sig HELT själv. Så då nekades hon. Och då har hon gått ut i pressen och anmält. Så nu skriver tidningarna SÅÅÅÅ HIMLA MKT SKIT om morfar och de andra och får dem att se ut som diskriminerande, mobbare, snobbar och helt enkelt elaka. Men ni som har träffat min morfar (som få har gjort, men ändå) vet att han inte är ngn jäkla överklass människa och snobb som diskriminerar. Han är seriöst den snällaste och mest godhjärtade personen jag känner, och så blir han behandlad såhär. Är så JÄVLA FEL. Mamma var helt förkrossad när hon hade pratat med morfar i telefon idag, för han var ju också väldigt skakad över dt hela..

ÅÅÅÅÅH. BLIR SÅÅÅÅ ARG! Och juste! Kommenterade på artikeln om dt hela på uppsala tidnings hemsida om hur arg jag va. Ja men då hade de ju självklart tagit bort min kommentar ngra minuter senare.. Ja menar.. hallå? WTF?? Dt där visar ju bara ännu mer hur tidningen faktiskt är.. ÅÅÅÅÅÅH.. vill strypa ngn -.-

Så nu är alla typ emot min morfar.. BAJSA PÅ ER SURGUBBAR!

Ser dt här ut som en dålig man? Näe, skulle inte tro dt va!
xoxo 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0