Fredag den 13? Näe, bara en vanlig dag för fru klumpeduns..

Juste, glömde o säga; I fredags ramlade jag... För ANDRA gången så ramlar jag på isen.. Soooooo humiliating.. Iaf, skulle hem från skolan i fredags. Klockan var väl runt 4 kanske och jag och Pawel skulle gå från tvärbanan till Årstaberg station (eftersom vi båda åker pendeln, fast inte åt samma håll). Så när vi går där så ska vi gå en liten genväg/isväg istället för att gå på den helt sandade trottoaren. Och då helt plötsligt så ramlar jag på baken. Höger skinka för att vara exakt (är fortfarande öm). Ingen ostadighet innan, jag gick bara som mitt stadiga jag (hahah) och så helt plötsligt: baaang. !!!SOM TUR VA!!! Så gick jag ju inte ensam, så fick hjälp upp och slapp hela grejen med att inte kunna skratta åt dt efteråt. För man vill ju inte gå och skratta helt själv?? Sen när vi gått ngra meter så upptäckte jag, såklart, att jag blödde på knät. Och tack vare Pawel så slapp jag ju stå där helt själv och hälla vattnet på mitt bara ben (ja jag hade en vattenflaska med relativt mkt vatten i i väskan, thank u God!!). Gick och hämtade ett plåster i "luckan" och sen vare över med dt. Ville bara dela min lilla olycka med alla, eftersom dt va ganska komiskt. Tycker dt e ganska så duktigt att bara ha ramlar två gånger under HELA vintern, eftersom jag är en riktig klumpeduns (tror alla som känner mig kan intyga dt, hur många gånger per dag tappar jag ngt ur mina händer?).. Sååå, good job Emilie.

Tillägnar dagen bild till oss idag då, klumpedunsen och min räddare i nöden..^^
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0