Jag har ju sån jäkla tur ibland..

... för just, för typ 3 min sen, så kom ja upp från nedervåningen och dääääär, dääääär hände VÄRSTA coola saken, det ska jag säga er. Okej, för att börja om från början då. Har precis varit nere och ätit och när jag ätit klart så kände jag såhär: "Okej, måste nog gå på toa". Jag kände också att jag behövde göra nr två (inget äckligt med dt, alla bajsar.. till och med kungen. Visste ni dt? :O ).. Näe men skämt åsido. Så innan ja skulle göra nr två så såg ja att dt låg massa tidningar på skåpet över toan och tänkte: "Kul att läsa ngt när man sitter och trycker". Så tog ngn random tidning från skåpet, det blev Illustrerad Vetenskap. Jag tänkte dt va ganska så perfekt eftersom ja håller på att skriva en civics essay om Rasbiologi/Eugenik (ni vet vetenskapen om att rena den männskliga rasen- "rashygien"),så kanske skulle hitta ngn liten fem raders text om gener och så.. För att vara lite allmänbilldad om det jag skriver om liksom. Men då till min stora lycka så ser jag på första sidan en rubrik där dt står: "Vetenskaplig villfarelse: Rashygien"... "Ooooh, en artikel om det jag skriver om.. Är dt sant??" Och nu är jag verkligen lycklig, men jag väntar mig högst en ensidas artikel om vad det är.. Men när jag öppnar tidningen och bläddrar fram till sidan den ska vara på jo då ser jag till min stora förvåning att dt är tre uppslag med allt inom ämnet Rashygien. Från 1800 talet till idag.. KAN JAG HA MER TUR?? Ja förstår inte riktigt hur ja kunnat ta en tidning bland kanske 20 stycken som har en 6 sidors artikel om just det jag har som ämne i skolan, som jag har valt själv till och med.. Börjar tro att hjärnan har ngt konstigt undermedvetet sinne som är lite javenne vad.. Coincidence? I think not!  Men nu har jag alltså precis hittat säkert hälften av min fakta till mitt arbete.. Bara för ett litet need for entertainment during the toilet appointment.. Älllar hjärnans undermedvetna ibland.. Börjar tro på ödet nu, helt seriöst..

Gissa om jag blev glad över att se detta..

Men tänk att se detta.. Det är liksom bara ETT HELT UPPSLAG bara för själva bilden och inledningen.. Tänk då själva artikeln..

När men slut babblat.. Ska kolla på senaste 90210 avsnittet och sen plugga.. Har ju material för dt nu.. ;D
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0