"Oh, no quiero!"

Hello
Ännu en UNDERBAR dag, och då menar jag vädervis såklart. Resten av dagen var lite halvtråkig sådär, och då menar jag skolan såklart. Dagen var långtråkig helt enkelt. Hade inofficiellt spanska hela dan. På morgonen hade vi geografi (kom såklart försent till den också, allt på grund av min bästa vän pendeln.. FAST idag vare faktiskt ett olycksfall.. Så man kunde ju inte precis bli så arg på grund av dt) och på geografin så skulle vi identifiera växter. Faktiskt helt okej.. Men sen kom det tråkiga: svenska när man har glömt sitt skrivhäfte hemma. = hela mitt tal. Så jag orkade faktiskt inte plugga då. Så satt och lyssnade på när anna, nicole och alex pratade franska. Mycket roligt om ja får säga så. Efter svenskan skulle vi ha matte.. Men tror ni att vi hade det eller? Näe.. Så vi gick till kajen och pluggade spanska istället. Min bränna börjar byggas upp nu alltså.. Bara några dagar till i solen så ska jag vara redo inför den riktiga sommaren och framförallt FLORIDA. Guuuuud, va kul dt kommer bli!
Men iaf, efter kajen och lunch så gick vi till kajen igen och stekte i solen med en BJ's glass. Ni vet "wich" lr va den heter.. Efter kajen vare dags för spanska nationella; muntligt.. Gick helt okej för att vara mig. Är ju inget spanska geni så fick G+. Men är supernöjd för dt! Bara jag kan uttrycka mig en gnutta på spanska och att man förstår vad jag försöker få fram så äre ju lugnt. Den egentliga anledningen som man kan använda spanska i framtiden är när man ska säga: "Cuanto questa?" (hur mycket kostar det?), "un helado, porfavor" (en glass tack), "quiero un..." (jag vill ha en...(när man ska beställa mat tex)), "dónde está la playa?" (var ligger stranden) osv osv. Om jag kan dt, så är jag nöjd!
Efter nationella drog ja med till tanto för att kolla på när folk badade. Var faktiskt ganska så många modiga människor får ja allt lov o säga.. Var väldans sugen på att bada också faktiskt. Var ju så HIMLA varmt då, så man ville bara slänga av sig alla kläder och hoppa i. MEN dt var ju ofc ISKALLT i vattnet så ja stog över..
Näe men nu ska jag plugga på talet.. Har ju inte skrivit klart det än.. Behövs göra nu Bullen!!
Lite bilder från idag:
Pap-aset Aaron hoppade i vattnet vid kajen.. euuw.. inte i dt vattnet aaron.. dt e euwii
"Kallt?" "Näe dt e ganska så skönt.."
Så plums i igen..
Malin och Millan, förbluffade över att han badade
Söta Jossi i sina coola solglajjor
Sötis Engla
Jossi gör "Engla posen" *gör peace och kolla ner/upp*
Badningsdags i tantolunden.. Sofie är modig och är en av de som går i först
Aaron var ju såklart också en av dem som badade och hoppade i först
JH badade också.. Strax efter denna bild togs så blev han iputtad och fick flera glasbitar i foten.. Så en hel räddningsoperation startade, tvätta med vatten, plocka ut glasbiten ur foten med en pinsett (min btw), tvätta med desinfections tvättlapp, hitta plåster osv osv..
Karro steker.. vad gör du med handen btw?
Engla badade (såklart)
Denna bild får avsluta; Kim och Oliver i solen..
see yah
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0