Aragog- varning

Hola
Bloggade inte igår pga att ja sov hos Sofie och de har ju inget effing trådlöst internet (inget illa menat wifie ;p) hemma hos henne.. Så dt fick bli en internet- fri kväll igår.

Hände ändå inte så mkt igår. Va en normal måndag, med vanliga lektioner och såå.. ELLER JUSTE, dödade ju en äcklig spindel igår! Är sjukt stolt faktiskt. För den var stor, det ska jag berätta för er. En stor, svart, äckel spindel. Och jag som är så sjukt "rädd" för spindlar. Rädd kanske inte är rätt ord, men äcklad.. tror liksom att de ska springa upp på mig och bita mig lr nåt sånt.. Jäkla mes känner jag mig som nu.. Men IAF. Det hela började med att Sofie helt plötsligt skriker till när vi sitter i hennes rum och gör lite olika saker. Jag får ju typ hjärtklappning för jag tror ju att.. ja javenne.. hon hade klippt av ett finger lr nåt.. Men då säger hon att hon sett en stor svart sak springa tvärs över golvet i hennes rum.. Den sprang tätt intill väggen kanske en meter ifrån hennes säng där vi sitter. Sofie börjar skrika på hennes mamma och hennes syster. Men de två var ju exakt lika rädda för den som jag och Sofie. Så då var vi alltså två tjejer med seriös spindel fobi som skulle döda en monster spindel.. Efter ett tag försvann den men jag såg att den sprungit in i hörnetn av rummet, under skrivbordet måste antecknas också.. Vi började med en sko (?) för att döda den, det gick ju bra? Nej, dt gjorde det inte..

När det gått kanske en kvart av bråk om vem som skulle slå den med skon, så kom Sofie på; "Vi kanske ska ta ngt långt spetsigt istället eftersom vi är så himla rädda båda två".. Fattar inte hur man INTE kan tänka på det först av allt? Menmen, jag tog initiativet att spetsa den med moppen som Sofie hämtade... Det går inte riktigt att beskriva hur dt hela gick till. Ska försöka övertala Sofie med att jag ska få ladda upp videon som jag spelade in här på bloggen så ska ni få se.. För även i all denna skräck så var det väldigt kul.

För att sammanfatta denna långa historian så dödade jag alltså monster spindeln, Sofie dammsög upp den och sen vare slut med det. Efter det kunde vi sova säkra.

Idag hade vi Nationella i Eng A, hör och läsförståelse som gick helt okej faktiskt. Hade bajs spanska på eftermiddagen. Att ett pass kan vara så LÅNGTRÅKIGT.. Iaf, lägger ut lite bilder från idag och igår:


Sofies underbart söta kattungar

"Åh en banan, jag vill smasha den.." Millans mästerverk

Flickor påväg till kajjen

Millan skuttar lite..

Jossi äter godis

Millan och sin bläckfisk

English

SOlen tittade fram lite då och då, skönt.

Näe men nu ska ja äte
bye bye
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0