The social network

Kollade precis klart på filmen "The social network" (den finns redan o ladda ner höhö). Har ju velat se den ända sedan man hörde om att dt skulle komma ut en film om fb- grundaren. Och fan va bra film alltså, brain fucked- klass på den. Inte själva grejen att den var svår och förstå, för dt var den inte (förutom att kvalliten på den jag laddade ner hade typ sämst ljud). Men själva grejen att dt handlar om facebook. Detta nätverk som har 500 miljoner medlemmar i 207 länder, men som bara startades av en liten datanörd på Harvard. Så ah, dt va faktiskt skit intressant o se. Han var ju smart.. men kanske inte så moral/ "ethics"-driven kille.. Men han ÄR ju idag VÄRLDENS YNGSTA MILJARDÄR.. Bara själva nätverket facebook är värt 25 miljarder dollar.. Han screwade over människor på vägen, så var dt värt dt Mark Zuckerberg?

Justin Timberlake var ju med i filmen också.. Synd bara att har fick spela "the bad guy" för han är ju faktiskt en bra skådis.
Men iaf, idag då.. Fick ett sms på morgonen (typ vid 12): "Ska vi åka till bibblan o plugga?" stod dt.. Trodde först inte mina ögon.. Men ja dt var Aqve som skickat det. Så ja varför inte liksom? tänkte jag. Vi träffades vid halv 3 och satt på bibblan till typ 5. Gillar faktiskt Jakan bibliotek, så jäkla skönt o sitta och plugga i. Fick dock inte så mkt gjort pga att jag alltid försökte hitta på nya saker o göra för att slippa plugga.. Så dt slutade med att dt va Aqve som fått massa gjort, inte jag.. Menmen, dt va mysigt. Sen drog vi alltså hem till mig och kollade först runt lite på internet, Välkommen åter och sen mer än halva "The Social Network". Gick och lämnade henne för ungefär en halvtimme sen då sista bussen gick.
Nu ska ja sätta på nyaste 90210 avsnittet och njuta, sen blire sängen.. Får inte vänja mig helt med lov tiderna, plus att jag jobbar imorrn -.-. Bajjamajja..
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0