Fucking SL..

Fy faaan.. Är genom frysen från topp till tå. Har varit hemma i typ en timme, och har duschat och allt, men är fortfarande inte varm än.. Vet ni varför? Jo för att jag, aqve, aynur och anni fick vänta i Karlberg på fucking pendeltåget i nästan en timme! Förstår inte.. Visst, har förståelse för att dt var kaos med tåg och allt i fredags när winter hell broke lose, men det känns ju som att tågen borde klara kyla.. Visst, dt är -15 (tro mig, jag har känt dt), men vi lever i Sverige people! Det var såhär kallt förra året också.. Man borde kanske ha lärt sig?
Så ah, sammanfattningsvis tog dt nästan 2 timmar att ta sig hem (från solna till jakan) från dansen (som var askul btw!), dt brukar ta runt 45 min om man prickar tåg och så.. Men där i Karlberg står vi alltså, fryser tårna av oss, och väntar på tåget som först var 10 min försent.. sen 20 min försent.. sen helt plötsligt 40 minuter försent.. Och i Karlberg är man fast också.. Visst man kan ju ta en taxi eller gå till St. eriksplan/ Fridhemsplan och ta tuben till Kista lr vällingby och sen ta buss men hur lång tid skulle inte dt ta? Plus, gå i denna kyla.. Näe, tror inte dt va.. Om man var fast på centralen skulle man kunnat åka direkt med tuben ngnstans för att ta buss.. Men nu skulle man behöva gå i minst en kvart till närmsta tunnelbanestation.. Usch.. nej.. Men sen, efter 50 min på karlberg station så kom tåget.. At last.. Och då såklart gick dt snabb, tur! men ändå, common!
Sorry för dt långa inlägget! Men behövde utrycka lite hat mot SL..
Ni får en klassiker, som jag har börjat lyssna på igen efter att ha börjat på Queen style. Denna brukar vi nämligen köra som uppvärmning.
Enur ft. Natasja- Calabria
Näe men nu ska jag läsa lite och sen sova.. Blev så jäkla trött efter denna kväll alltså.
See yah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0