Ergonomi

Ganska lugn dag i skolan idag. Dock så var jag pisstrött eftersom jag knappt sovit ngt inatt, men drack en energidryck på morgonen som jag lyckades hålla mig på hela dan. Men ah.. helt vanlig, tråkig onsdag helt enkelt.
Nu ska jag pluggish till idrottsprovet som är imorrn.. Ergonomi.. Lite tråkigt ämne sådär, men ändå intressant. Allt som handlar om ens egen vardag blir ju automatiskt intressant. Ergonomi är alltså: "Läran om samspelet mellan människan och den fysiska, psykiska och sociala arbetsmiljön" (har den frasen inspetsad i min hjärna).. Så ah.. Har gjort lite övningar och rörelser nu som vi fick av idrottsläraren, som faktiskt var riktigt skönt att göra om man sitter för mycket och känner sig stel.  Kan lägga ut dem om ngn vill.. Bara att kommentera, för jag rekommenderar verkligen om dem!
See yah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0